Waardering voor hulp Reynaers en Roval tijdens MVO-dag 2016

Personeel steekt handen uit de mouwen tijdens jaarlijkse MVO-da

Donderdag 6 oktober 2016 — Zelfgemaakte tekeningen, een geknutseld koffiedienblad, bloemen van keramiek, doosjes Merci, maar vooral vaak de woorden: “Bedankt, wat fijn dat jullie dit voor ons doen”. De waardering van de mensen bij de projecten tijdens de MVO-dag was groot, net als het enthousiasme van de 73 medewerkers van Reynaers en Roval die zich een dag inzetten voor het goede doel.

Het personeel van Reynaers en Roval ging tijdens de MVO-dag op 29 september 2016 aan de slag bij zes verschillende projecten. Directeur Edgar van Ginkel legt uit: ‘’We willen onze maatschappelijke betrokkenheid ook echt in de praktijk brengen. Niet alleen mooie woorden. Gewoon onze directe omgeving helpen waar nodig. Daarvoor sluiten we het bedrijf een dag en steken onze handen uit de mouwen bij projecten waar ze die hulp goed kunnen gebruiken.’’

Van waterspeelbaan tot opgeknapt schoolplein

Zo werd er hard gewerkt aan het onderhoud van het Gedenkbos in Asten waar onder andere een echte waterspeelbaan werd opgeleverd. Ook bij de Montessorischool in Helmond werd veel gesjouwd en geklust. Zo kwam er een nieuw hek bij de kinderboerderij en veel nieuwe bestrating op en rondom het schoolplein.

Café De Honingpot bij Het Rijtven in Deurne kreeg door het schilderwerk een ware metamorfose. Enkele medewerkers gingen de keuken in om een high tea te maken voor de bewoners. Ook bij dagbestedingslocatie ‘Pannenhoef’ in Eindhoven werd er gekokkereld met enkele cliënten. De cliënten waren niet alleen blij met de heerlijk broodjes, maar vooral ook met hun nieuwe tuinmeubilair dat ze meteen in gebruik namen.

Ook bij Henricushof in Lierop waren de aanwezige ouderen erg enthousiast over het eindresultaat. De nieuwe overkapping voor scootmobielen werd aan het einde van de dag feestelijk geopend door de eerste gebruiker.