Vierde MVO-dag Reynaers en Roval op 28 september

Inzet voor goed doel en teambuilding gaan hand in hand

Op 28 september organiseren Reynaers en Roval voor de vierde keer een gezamenlijke MVO-dag.
Het personeel steekt die dag de handen uit de mouwen voor zes goede doelen in Asten, Eindhoven, Helmond, Tilburg, Veghel en Venlo die door de medewerkers zelf zijn ingediend.

Reynaers B.V. en Roval Aluminium B.V., beiden gevestigd in Helmond in een gezamenlijk bedrijfspand, maken deel uit van de internationale Reynaers Group die aluminium systemen ontwikkelt en verkoopt voor ramen, deuren en gevels. Directeur Edgar van Ginkel vertelt: ‘’Maatschappelijke betrokkenheid en aandacht voor een gezonder milieu is voor onze organisatie heel belangrijk. Wij willen graag goed zorgen voor onze mensen en onze omgeving.’’

Personeel kiest projecten

Vanaf de eerste MVO-dag in 2014 dragen de medewerkers zelf projecten aan. ‘’Onze medewerkers hebben zich in de afgelopen jaren met veel enthousiasme ingezet. Zij zijn inmiddels het hele jaar aan het nadenken over goede doelen die we kunnen gaan aanpakken. Deze dag hoort intussen gewoon bij Reynaers en Roval. Een mooie, nieuwe traditie.” licht Van Ginkel toe.

Verschillende doelgroepen

De zes projecten die worden aangepakt op 28 september richten zich op verschillende doelgroepen, van jeugd tot ouderen en mensen met een beperking. Dit zijn de geselecteerde projecten:

• Vergroenen speelplaats basisschool De Fonkel in Tilburg

• Klussen multifunctioneel centrum Keyserinnedael in Helmond en een uitstapje met bewoners

• Onderhoud kinderboerderij Onze Beestenboel in Venlo

• Werkzaamheden ontmoetingscentrum Pieter BrueghelHuis in Veghel

• Opknapwerkzaamheden bij voetbalvereniging NWC in Asten

• Klusactiviteiten creatief atelier De Spaken in Eindhoven

Together for Better

Verdeeld over de projecten worden 80 medewerkers ingezet. Edgar van Ginkel besluit: “Met de inzet van onze medewerkers willen we graag een bijdrage leveren aan het verbeteren van onze leefomgeving. Ons motto ‘’Together for Better’’ wordt daarmee letterlijk in de praktijk gebracht.”