Studentenstad Leuven in architectuurmagazine Report #17

nieuwe uitgave Reynaers architectuurmagazine

Maandag 2 november 2015 — In de 17e uitgave van architectuurmagazine Reynaers Report staat de Belgische studentenstad Leuven centraal. Die herbergt een van de oudste universiteiten en ook een van de grootste bierbrouwers ter wereld. Zouden studeren en bier elkaar inspireren?

Leuven staat bekend om de oudste (1425) en grootste universiteit van de Lage Landen en als de thuishaven van de grootste brouwersgroep AB Inbev, opgericht in 1366 als Interbrew. Zouden bier en studeren elkaar door de eeuwen heen wederzijds hebben geïnspireerd?

Al 50 jaar een familiebedrijf

Niet ver van Leuven ligt Duffel waar Jan Reynaers in 1965 zijn eigen aluminium systemen ontwikkelde en startte met het produceren van ramen en deuren. 50 jaar later is Reynaers nog steeds een familiebedrijf dat is uitgegroeid tot een wereldspeler op gebied van aluminium gevelsystemen. Wat er wereldwijd gerealiseerd wordt met de aluminium systemen van Reynaers, leest u in deze Report.

Reportages

Uitgebreid aan bod komen:

• Leuven, geschiedenis, morfologie en ontwikkelingen. Daarnaast is een uitgebreid interview met Jaspers-Eyers Architecten opgenomen
  • 7even Tuinen in België
  • Four Seasons Hotel in Bahrein
  • Artgen in Tsjechië
  • Oruzheyniy in Rusland

Nieuwe ultraslank systeem voor renovatie en nieuwbouw

Ook het nieuwe slanke systeem SL 38 komt aan bod. Dit ultraslanke systeem voldoet aan de moderne thermische prestaties op gebied van isolatie, wind- en waterdichtheid. Bovendien biedt het systeem de mogelijkheid voor toepassing van drievoudige beglazing. De strakke uitstraling past uitstekend bij renovatieprojecten als vervanging van stalen ramen en ook in nieuwbouw levert SL 38 een belangrijke bijdrage aan de detaillering van een gebouw.

Report #17 is zowel digitaal als in print beschikbaar.

Cover Reynaers Report 17 NL Cover.jpg