Start Reynaers Projectprijs

Welk project wordt de winnaar van 2019?

Voor de 22e keer gaat de Reynaers Projectprijs van start. Op de website projectprijs.reynaers.nl kunnen betrokken hun project waarin aluminium gevelelementen van Reynaers zijn gebruikt aanmelden. In 2018 won de Fortwachterswoning in Poederoijen met 28,8% van de stemmen. Welk project wordt de winnaar van 2019?

In 2019 bestaat de Reynaers Projectprijs al 22 jaar. ''Destijds ontstond de prijs omdat we van onze klanten graag wilden weten aan welke projecten zij hadden meegewerkt zodat we die konden gebruiken binnen onze communicatie'' vertelt Hans van der Looij, Sales & Marketing Manager van Reynaers in Nederland. Nog altijd is hij nauw betrokken bij de prijs, inmiddels zelfs als vast jurylid.

Eerst vakjury en daarna kiest het publiek

De projectprijs maakt gebruik van een vakjury die de inzendingen beoordeelt en 10 projecten nomineert. Van de genomineerde projecten wordt een video gemaakt waarin de architect toelichting geeft op zijn ontwerp en het gebruik van aluminium in de gevel. Samen met een fotoreportage en een projectartikel biedt dat het publiek de mogelijkheid om de projecten goed te beoordelen. Het publiek kan online stemmen op de genomineerde projecten. Het project met de meeste stemmen wint en ontvangt 2.500,00 euro.

Goed architectuur-doel
Sinds 2012 is er ook een goed architectuur-doel verbonden aan de Reynaers Projectprijs. Van der Looij: ''Onze passie voor architectuur koppelen we aan een goed doel dat in overleg met de winnaar wordt uitgekozen. Aan dat doel doneren we 2.500,00 euro.'' Architect Mick Martens, winnaar van de Projectprijs 2018, koos Stichting Behoud Waterlinie Bommelerwaard als goed doel. De stichting adopteerde de Batterij onder Poederoijen, net zoals de Fortwachterswoning onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Het doel is de consolidatie en revitalisatie van het gebied. Al tien jaar is Mick Martens betrokken bij de herontwikkeling.

Projecten aanmelden

Zowel architecten, als gevelbouwers, aannemers en investeerders kunnen een project aanmelden. Meedoen is eenvoudig. Vul de projectgegevens in, upload een of meerdere foto’s en aanvullend materiaal en klaar. Het aanmelden van een project kan tot en met 6 september 2019. Ga voor alle informatie en het aanmelden van een project naar de website projectprijs.reynaers.nl.