Start projectprijs 2017

aanmelden projecten kan beginnen

De Reynaers Projectprijs 2017 gaat van start voor projecten waarin aluminium gevelelementen van Reynaers zijn gebruikt. Op de nieuwe website projectprijs.reynaers.nl  kunnen betrokkenen hun project aanmelden. In 2016 won de woning in Zeist, een ontwerp van Peter Keijsers van Bedaux de Brouwer Architecten BNA.  Welk project wordt de winnaar van 2017?

‘’We zijn er trots op. Al 20 jaar komen namelijk in de Reynaers Projectprijs mooie gebouwen naar voren. En dat is best lang voor deze bescheiden architectuurprijs’’ vertelt Hans van der Looij, Sales & Marketing Manager van Reynaers. Hij stond aan de wieg van de projectprijs. ‘’We zochten in 1997 naar een manier om meer inzicht te krijgen in referentieprojecten en om onze gevelbouwers te ondersteunen in hun communicatie daarover.’’

Van analoge foto naar digitale video

Van der Looij: ’’Destijds gingen de accountmanagers persoonlijk bij onze klanten op bezoek om projecten op te vragen. Het was bovendien de tijd van analoge foto’s en dia’s. Dat lijkt nu een eeuwigheid geleden met alle moderne middelen tegenwoordig, maar dat valt dus best mee.’’ Inmiddels zijn de oude foto’s vervangen door moderne digitale mogelijkheden in de vorm van foto en video en verloopt het aanmelden van projecten online.

“Niet alleen architectuur ontwikkelde zich de afgelopen 20 jaar. wij groeiden uit van een Belgisch familiebedrijf tot wereldspeler”

‘’Het 20 jarige bestaan grijpen we bovendien aan om een 20 jaar architectuurontwikkeling in beeld te brengen’’ vertelt Van der Looij. ‘’We vragen architecten om hun visie op de veranderingen in de architectuur de afgelopen jaren. Dat sluit uitstekend aan bij de ontwikkeling die Reynaers zelf doormaakte van Belgisch familiebedrijf tot wereldspeler voor aluminium gevelsystemen.’’

Vakjury en publieksjury

Net als architectuur ontwikkelde ook de projectprijs zich in de afgelopen 20 jaar, en wel tot een prijs met een vakjury die de inzendingen beoordeelt en 10 projecten nomineert. Van de genomineerde projecten wordt een video gemaakt waarin de architect toelichting geeft op zijn ontwerp en het gebruik van aluminium in de gevel. Samen met een fotoreportage en projectartikel biedt dat het publiek de mogelijkheid om de projecten goed te beoordelen. Het publiek kan online stemmen op de genomineerde projecten. Het project met de meeste stemmen wint. De winnaar ontvang 2.500,00 euro. Datzelfde bedrag wordt in overleg met de winnaar ingezet voor een goed architectuurdoel.

Aanmelden projecten

‘’Om het aanmelden van projecten nog verder te vereenvoudigen, is een nieuwe website gebouwd. Zowel architecten, gevelbouwers, aannemers als investeerders kunnen hier een project aanmelden. Gewoon iedereen die bij het project betrokken was’’ besluit Van der Looij.

Het aanmelden van een project is kostenloos en kan eenvoudig online gebeuren. Een foto en projectomschrijving zijn voldoende. Ga voor alle informatie en het aanmelden van een project naar de website projectprijs.reynaers.nl.

Hans van der Looij Sales & Marketing Manager, Reynaers Aluminium,Reynaers Aluminium
Rina van Heck Marketing en Communicatie, Reynaers Aluminium
Rina van Heck Marketing en Communicatie, Reynaers Aluminium