Nominaties Reynaers Projectprijs 2017 bekend

Vakjury kiest 10 projecten

Woensdag 11 oktober 2017 — De 10 genomineerde bouwprojecten voor de Reynaers Projectprijs 2017 zijn bekend.

De vakjury heeft de nominaties voor de Reynaers Projectprijs 2017 bekend gemaakt. Uit de 43 inzendingen zijn 10 projecten genomineerd. Van deze projecten wordt in samenwerking met de architect een film gemaakt. Op basis daarvan kan het publiek in november stemmen. Het project met de meeste stemmen wint.

De 43 ingezonden projecten werden beoordeeld op het gebruik van de aluminium systemen van Reynaers in de gevel. Bovendien moest het project opgeleverd zijn in 2016 / 2017 en in Nederland staan.

Nominaties

De volgende projecten zijn genomineerd:

Vakjury

De samenstelling van de vakjury wijzigde dit jaar. De jury bestaat nu uit:

• Caroline Kruit, uitgever, hoofdredacteur en docent aan de Academy of Architecture
  • Peter Keijsers, de architect van het winnende project van 2016
  • Claudia Graafland, bestuurslid van studievereniging voor architectuur AnArchi van TU/e
  • Joost Katoen, bestuurslid van studievereniging voor architectuur AnArchi van TU/e
  • Hans van der Looij, Sales & Marketing manager Reynaers

Winnaar

Momenteel wordt gewerkt aan het professioneel in beeld brengen van de projecten op film en foto. In november kan het publiek online stemmen op de genomineerden. Het project met de meeste stemmen wint uiteindelijk de Reynaers Projectprijs 2017 en daarmee 2.500,00 euro. Daarnaast doneert Reynaers een zelfde bedrag aan een goed architectuurdoel dat in overleg met de winnaar wordt bepaald.