De nieuwe Reynaers Campus

Nieuw hoofdkantoor combineert technologie met beleving

Donderdag 2 november 2017 — Sinds de oprichting in 1965, heeft Reynaers Aluminium een ‚Äč‚Äčtrendsettende rol in de bouwsector. Het bedrijf is een expert in het ontwerpen van innovatieve raam-, deur- en gevelsystemen. Kennis, technologie en ervaring worden gecombineerd in de nieuwe Reynaers Campus.

De Reynaers Campus in Duffel heeft veel kennis en ervaring van architecten, raamfabrikanten, bouwbedrijven en van het personeel. De Campus is een inspiratiebron voor iedereen die betrokken is bij het bouwproces.

Experience Center
Het Reynaers Experience Centrum is ontworpen om mensen samen te brengen en te inspireren met onze nieuwste oplossingen en technologieën voor architecturale bouwoplossingen. Ontdek ons unieke aanbod, ondersteund door inspirerende digitale applicaties.

Plan voor een indrukwekkende ervaring eens een bezoek aan AVALON. Wandel in deze Virtual Reality (VR) kamer door toekomstige gebouwen.  Samen met een auditorium en meerdere vergaderzalen is dit Experience Center de plek om kennis te delen en zakenrelaties te versterken.

Training Centre
Bij Reynaers erkennen wij het belang van kwalitatieve productie en installatie voor de prestaties van onze aluminium systemen op lange termijn. We organiseren tal van trainingen om onze klanten de nodige kennis en vaardigheden te leren die hen in staat stelt om hun klanten een hoogwaardige dienstverlening te bieden

Automation Centre
Reynaers biedt een volledig assortiment aan automatiseringsoplossingen aan gevelbouwers. We demonstreren ze in het Automatisering Centrum. Elk stadium van het productieproces kan worden geoptimaliseerd door de combinatie van de juiste kennis, moderne machines, de nieuwste technologieën en een geoptimaliseerde link met de ReynaPro-software.

Daarnaast ontwikkelde Reynaers ReynaFlow, een intelligent besturingssysteem en workflow manager die de productieprocessen optimaliseert op het gebied van 'slimme productie' en helpt om de kwaliteit en productietijd te verbeteren.

Technology Centre
Het Reynaers Technologie Centrum is het grootste particuliere innovatie- en testcentrum in Europa. Alle Reynaers systemen worden nauwkeurig getest op lucht-, wind- en waterdichtheid, thermische en akoestische isolatie en veiligheid om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de internationale normen. Een van de pronkstukken van het testcentrum is een moderne testmuur voor vliesgevels met een hoogte van 15 meter. Deze beidt de mogelijkheid voor de lucht-, wind- en waterdichtheidstesten van gevels die meerdere verdiepingen hoog zijn.

Het Technologie Centrum is ook de thuisbasis van het Research Center, met de R-cube en het R-lab. De R-cube is een draaibare onderzoeks- en testinstallatie ontwikkeld om thermische prestaties te analyseren. Het R-lab is een speciaal laboratorium om vroegtijdige oplossingen te testen door middel van snelle prototyping en 3D-afdrukken.

Reynaers Campus - the making of

Reynaers Campus - Experience Centre